onsdag 9 februari 2011

-_-

Mitt huvud är fullt av moln. Har inte kommit fram till vilken sort det handlar om men är rätt
säker på att de inte är rosa. Verklighetsuppfattningen är sådär. Jag vet inte vad jag vill. Jag vet
inte vad jag borde och jag vet absolut inte vad jag kan. Planen var att vänta in insikten. Hittills
har jag inte ens fått en skymt av den.

På lördag fyller jag år. Ett år smartare säger de. Jag är inte beredd att hålla med. Skulle snarare
tippa på motsatsen; ett år dummare. Livet var enkelt när man var ung, gick i skolan bland
sveriges mest välbärgade barn och i allmänhet var jävligt trångsynt. Man pluggade för att i
framtiden kunna ha råd med materiella ting. Man jublade den dagen moderaterna tog över.
Det var som en bekräftelse på att tre års slaveri och konstant ont i magen faktiskt skulle löna
sig. Någon dag. I framtiden sa dom.

Sen blev man äldre och saker och ting i o med det mer komplicerade. Det visade sig att livets
mening inte var att bo i en svenskt tenn-annons.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Bloggintresserade

Min musik

Summa sidvisningar