torsdag 18 augusti 2011

-_-

Är det något jag lärt mig av yrkeslivet är det, att om man som jag själv är född utan nämnvärd
social kompetens måste man kompensera det med: ett, effektivitet och två, ett dödligt genuint
léende. Ibland funderar jag på om social kompetens till och med skapats för folk som saknar
dessa två egenskaper. Som en förvirrande barriär.

Vi har en ny kock på jobbet. Jag tror han raggar. Han frågar mig om jag ser att det är olika färg
på tallrikarna. Detta frågar han för att uppmärksamma att han uppmärksammat att jag har
ett sinne för det estetiska. Som en dold komplimang.

Manin håller i sig. Som en gammal god vän tillbaka från en jävligt lång resa.
En jävla indienresa.
Vad som helst kan hända nu. Det är jag säker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Bloggintresserade

Min musik

Summa sidvisningar