tisdag 30 augusti 2011

-_-

Hej alla föräldrar. Jag har en pojke, Allan som är 13 år. Han har blivit väldigt problematisk de
sista tre åren. Det började med att han systematiskt misshandlade sin katt i ett par månader.
Det tyckte jag och min man inte var så farligt. Barn ska ju få ha kul och leka. Det jag inte visste
var att han hade snusat sen han var 7. Nu hade han gett katten en överdos av snus. Katten
uppförde sig väldigt konstigt. Till sist dog den. På sin födelsedag fick Allan en ny cykel. Han
hade fyllt elva och ville mest av allt ha en ny cykel. När han till sin stora besvikelse fick en gul
cykel utan en stötdämpare där bak istället för en röd med stötdämpning både fram och bak
kastade han ut cykeln genom fönstret. Självklart så var det vårt eget fel. Vi borde ha förstått
att han ville ha en röd, heldämpad cykel. I sina stora aggressioner gick han ner och bankade
sönder sin nya cykel med en hammare. Självklart inget han kunde hjälpa. Vi tyckte så synd om
honom. Vi kände att han förtjänade en ny cykel för att han mognat och vågade visa sina känslor.
Det tycker jag och min man är en viktig del av utvecklingen. Vår granne som är en 90
årig dam blev mycket upprörd när vår son bestämde sig för att kasta äpplen på hennes hund.
Hunden såg ut som en golvmopp och jag är säker på att Allan inte trodde att det var en hund.
Att kasta äpplen på en golvmopp är ju inte elakt på något sätt så vi tvingade kärringen att
förlåta honom. När vår son kom hem två veckor senare med en tatuering på ryggen
föräställande en naken kvinna blev vi smått oroliga. Vi hittade senare ett paket ciggaretter i
hans jacka. Men det kan ju vara någon som lagt dit. En dag kom det hem en kvinna från social
tjänsten och ville prata med oss. Det var så att vår son hade råkat i bråk men en yngre kille.
Killen var bara 9 och Allan var 13 men killen var väldigt stor för sin ålder. Allan hade nästan
dränkt killen i en gatubrunn och hans föräldrar hade åtalat honom för misshandel. Jag och min
man tycker att om Allan hade angripit någon så hade han nog en anledning till det. Nu undrar
jag om Allan verkligen är ett problembarn. Alla mina vänner hävdar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Bloggintresserade

Min musik

Summa sidvisningar