måndag 13 december 2010

-_-

Jag var det konstiga barnet som tyckte det var en asbra idé att rymma från dagis för att gå till
Ica och köpa godis. Brukade ligga ensam på en gräsmatta, kolla på moln och kände en deep
connection till krambjörnarna under mornar himlen var rosa.

Under lekis hade jag och min bästis (som mobbade och fryste ut resten av gruppen) en extrem
fascination för den fiktiva figuren äggbert vars värld vi själva utvidgade med diverse påhittade
vänner (grönsaker med ben och ansikten), hus och så vidare.
Vi brukade utpressa de andra barnen med frågor som: tror du på äggbert eller tomten?
Det var jag och Sofia. Jakob fick vara med oss och leka ibland. Vi tre brukade leka ekorrar
(vilket vi också sydde på den där pysseltimman under förmiddagarna). Tre ekorrrar i
tre olika färger. Det var bra tider

Jag trodde även att jag var "speciell. Att mina föräldrar kidnappat mig som barn.
När man blir äldre inser man att man inte är det, sänd från himlen eller något - det är trist


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Bloggintresserade

Min musik

Summa sidvisningar