onsdag 22 september 2010

-_-

Idag var en bättre dag. Väckarklockan gjorde inte sitt jobb men vid lunch tog jag mig till slut
iväg till skolan. Det var kubism på menyn. Jag fattar inte kubismen. Ärligt talat vet jag inte ens
om jag förstår mig på konsten. Det nya är nog att skala av allt, ta bort allt som inte behövs.
Konsten behövs inte.

Min bror fick körkort igår. Min bror är en fantastisk själ. Kommer och spontanskjutsar mig
hem från skolan. Och det utan att yttra ett ord om att han fick körkortet först (trots att en
annan ägnat tre veckor av sitt värdefulla liv på en sliten körskola i Säffle).

Senare samma kväll samlades pappas del av familjen på båthuset i Sigtuna. Båthuset är en
restaurang. Det snackades politik. Stämningen var på topp. Pappa hade gått ner tio kilo och jag
var glad för att han röstat rött ännu i år. Min käre bror hade röstat blått men visste inte varför.
Så jag tog min roll som syster på allvar och höll i bilen hem det tal min exliberala vän en
gång höll för mig. Det var då det gick upp för bror att syster hade rätt. Nästa gång skulle det
hela göras på rätt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Bloggintresserade

Min musik

Summa sidvisningar